El passat mes de febrer es va posar en funcionament el sistema d’Alertes de Protecció Civil en el marc del compliment de la Directiva 2018/1972 del Parlament Europeu i del Consell, que imposa l’obligació a tots els països membres de disposar de sistemes d’alerta per situacions d’emergència greu basats en l’enviament de missatges als telèfons mòbils de la població afectada.
És una eina pensada per traslladar a la població les instruccions que ha de seguir de forma immediata per protegir-se i evitar danys quan es trobi a la zona afectada per una emergència, catàstrofe o accident greu.
Malgrat que s’espera que s’utilitzi en comptades ocasions, aquest sistema tindrà un important impacte social, ja que esdevindrà un missatge de difusió massiva a la població. Això implica una important tasca informativa per donar a conèixer a la ciutadania aquest nou sistema. Per això, Protecció Civil de la Generalitat de Catalunya ha engegat una àmplia campanya de difusió a través de mitjans de comunicació, de material web i xarxes socials i de proves d’enviament.
S’ha previst una prova el dia 27 d’abril, a partir de les 11 h, en el marc de la prova per a tot el territori de Girona i Catalunya Central. Per valorar la prova s’ha previst una enquesta per informar si s’ha rebut correctament el missatge als telèfons mòbils.
En aquest link trobareu tota la informació.
Alertes de protecció civil. Departament d’Interior (gencat.cat)
En aquest link trobareu l’enquesta que permetrà valorar la prova i detectar incidències.